PROEVEN

Proeven stelt ons in staat een gedetailleerd en intens gevoel waar te nemen. De textuur, de structuur en allerlei nuances kunnen we onderscheiden door middel van onze smaak.  Sommige dingen zijn naar onze smaak, andere vinden we smaakloos. We kunnen smaken leren waarderen en dingen op smaak leren brengen. Wat proef jij als je met iemand anders schakelt? Smaken verschillen nu eenmaal dus hoe stel je vanuit een leidende positie in een organisatie een palet samen dat voor iedereen te pruimen is? En dat naar meer smaakt?

VOORPROEFJE?

HOE IK WERK & HOE DAT VOOR JOU KAN WERKEN

Het is goed om te weten hoe ik werk, zodat je alvast kunt ‘proeven’ of ik een beetje bij je ‘in de smaak val’.

Je krijgt ook inzicht in welke ‘smaak’ leidinggevenden ik het best kan helpen.

  • Ik ben praktijkgericht en down-to-earth 
    Voor mij is emotiemanagement geen vaag, ongrijpbaar begrip maar een noodzaak voor succes. Ik breng dat op een heldere, straight-forward en herkenbare manier. Ik ben wars van zweverigheid, sta met beide benen op de grond en bied mijn klanten praktische, concrete hulp.

  • We gaan samen werken aan houding en gedrag
    Ik zie dat het vaak aan kennis en kunde op dit gebied ontbreekt en dat daarom verandering en groei uitblijven. Zonder de juiste mindset, kennis en vaardigheden is het heel moeilijk anderen in beweging te krijgen. Ik reik je die skillset aan en verbind die met de te behalen doelen om gedrag te stimuleren dat bijdraagt aan het behalen van die doelen.

  • Balans, begrip en beleving
    Ik ben doelgericht, ambitieus, analytisch en sensitief tegelijk. Bovendien kan ik schakelen op alle organisatieniveaus. Ik begrijp mensen snel door mijn actieve luisterstijl en inlevingsvermogen en ik faciliteer hen vervolgens graag. Daarbij stel ik beleving graag voorop, het beste leereffect is het zelf ervaren, daar geloof ik in.

  • Emoties zijn een krachtbron
    Emoties op de werkvloer en de patronen daaromheen vormen in veel organisaties en voor veel managers een obstakel om goed te presteren. Ik empower professionals door met ze aan het werk te gaan en ze te laten zien dat zij zelf stappen kunnen zetten om dit te doorbreken. Ik leer mensen hoe ze kunnen verbinden rondom een doel en emoties kunnen inzetten om hun doelen te bereiken.

  • Jij hebt visie en een connectie met het organisatiebelang
    Je hebt als leidinggevende een duidelijk beeld van waar je naartoe wil en kunt je persoonlijke waarom zien in het licht van het grotere organisatiebelang. Je wilt die duidelijke visie graag zó overbrengen dat hij in praktijk wordt gebracht door jouw mensen

  • Jij houdt van eerlijkheid en transparantie
    Je bent iemand die in staat is met een eerlijke, open blik naar zichzelf en zijn bedrijf te kijken; je bent bereid te zien waar de sterktes en zwaktes zitten, wat er nog aan ontbreekt op de weg naar succes met een bereidheid daaraan te werken

  • Durf en implementatiebereidheid
    Je hebt durf en bent iemand die niet aarzelt om dingen in zijn organisatie of eigen gedrag aan te pakken omdat je beseft dat dit het verschil kan maken tussen succes of verlies. Je wil het liefst zo snel mogelijk het geleerde in praktijk brengen en stimuleert anderen daar ook toe.

  • Relatiegericht
    Jij bent niet alleen klantgericht maar leeft echt dat klanten het belangrijkst zijn. Je benadert bovendien de overige relaties (in en rond de organisatie) op dezelfde wijze. Je beseft heel goed welke meerwaarde goede relaties hebben en wat dat voor de winstgevendheid van je organisatie betekent.

EMOTIE

MANAGEMENT

Het vermogen om je eigen emoties en die van anderen effectief te hanteren, met inzicht en een bepaald doel voor ogen.

Emotiemanagement heeft op de volgende gebieden voordelen:

Relaties

Vertrouwen en authenticiteit

Zelfsturing

Beleven, beheersen en bepalen

Communicatie

Uiten, beïnvloeden & verbinden

Veranderen

Veerkracht, aanpassen en wendbaarheid

Leren

Ervaren, ontwikkelen en transformeren

HOE IS HET OM MET MIJ TE WERKEN?

Faroshia laat je bewustwording krijgen waardoor je met een stuk nieuwe, positieve energie weggaat
Marion Schoonen, Beatrix College
Topresultaat met veel gevoel en compassie neergezet. Met trots kunnen we dus starten aan een nieuw begin.
Bert Lankester, KPN Telecom
Wat ik als heel belangrijke kwaliteit van jou zie is de emotie-ratio balans; een hoge mate van sensitiviteit en daarnaast een goed ontwikkeld (probleem)analytisch vermogen. Waarbij wat mij betreft de manier waarop je ze gelijktijdig kan combineren en de balans daarin weet te vinden een bijzondere kwaliteit is.
Ingeborg Nijzink, In4Branding

WAT LEVERT HET JE OP?

Ook jij kunt effectiever zijn in de aansturing van jezelf en anderen en als toekomstgerichte leider van nog meer waarde zijn voor jouw organisatie.
Is dit wat jij graag zou willen?

Wat levert het op om de samenwerking met EmoWorks aan te gaan? 

  • Mijn ervaring is dat communicatie en interactie heel bepalend zijn, zij geven vaak de doorslag of iets een succes wordt of niet, ongeacht het plan of de strategie erachter. Helaas mislukt nog steeds ruim 70% van alle veranderpogingen. En emoties zijn hierin een terugkerend element.
  • Het is de kunst emoties een juiste plek toe te kennen en de juiste ruimte en richting te geven om ze zo te laten bijdragen aan het succes van het plan. Daarvoor is specifieke kennis nodig, een passende mindset en de juiste vaardigheden om zaken in goede banen te leiden.
  • De topbedrijven van de wereld begrijpen hoe belangrijk betrokken personeel is. Zij gingen u voor in het verbinden met hun mensen om zo excellente dienstverlening en prestaties te leveren binnen hun markt.
  • Deze voorlopers durfden het aan om met hun mensen te bouwen aan een organisatie die toekomstbestendig, wendbaar en succesvol is en hierbij alle lagen van de organisatie te betrekken. Welke stap gaat u zetten?

Waarom zouden wij met jou samenwerken? 

  • Mijn visie is dat alles wat een organisatie nodig heeft om verder vooruit te komen, vaak al aanwezig is. Het gaat erom dit verborgen potentieel los te maken, aan te boren en in te zetten.
  • Mijn achtergrond als adviseur maakt mij een vaardig sparringpartner voor directie en management, iemand die kritisch kan meekijken naar wat u met uw organisatie wilt bereiken. Als trainer ben ik gewend mensen op alle lagen van de organisatie aan te spreken met aantrekkelijke en prikkelende vraagstellingen en motiverende leer-en werkvormen. Mijn coachingsvaardigheden komen het best tot hun recht in een sfeer van openheid, zowel in houding als communicatie.
  • Ik heb de meeste ervaring opgedaan in de zakelijke dienstverlening bij middelgrote bedrijven maar heb de laatste jaren gezien dat mijn aanpak ook binnen MKB-bedrijven in diverse branches goede resultaten oplevert.

Wat is kenmerkend voor de dienstverlening van EmoWorks

  • Een mensgerichte aanpak. Ik maak graag contact en echte verbinding op persoonlijk niveau van waaruit we de inhoud aanvliegen.
  • Deze visie probeer ik ook over te brengen in de trajecten die ik begeleid binnen organisaties.
  • Het levert op dat de organisatie zich verbindt met de waarden, het gedrag en de acties die nodig zijn om mensen echt te raken en vervolgens in beweging te brengen richting het juiste doel
  • Ik leer leiders in organisaties hoe ze emoties kunnen bezien en benaderen in veranderings-en communicatieprocessen en hoe deze op een positieve en constructieve manier kunnen worden ingezet zodat ze bijdragen in plaats van ondermijnen.
  • Ik reik handvatten aan om organisaties wendbaar, transparant en toekomstbestendig te laten werken

DE KLIK

Als er sprake is van oprechte drive om verder te komen en het menselijk belang daarbij steeds in het vizier blijft, passen wij prima bij elkaar

Speciaal voor ondernemingen die met groei- of verandervraagstukken te maken hebben waarin betrokkenheid van de hele organisatie en nieuw gedrag een belangrijke rol speelt is er een strategie-gesprek beschikbaar.

In het strategie-gesprek onderzoeken we met elkaar welke doelen je wilt bereiken en wat daarin je specifieke behoeften en uitdagingen zijn.

organisatie contact maken
Ja, ik ga graag in gesprek

BewarenBewaren